Enemy

I wake up to the sounds of the silence that allows
我在寂靜無聲中醒來

For my mind to run around, with my ear up to the ground
腦袋瘋狂運轉  雙耳仔細聆聽

I'm searching to behold the stories that are told
尋找那些被傳述的故事

When my back is to the world, that was smiling when I turned
當我背向世界  他們卻背地裡微笑

Tell you you're the greatest
誇你說你是最棒的

But once you turn they hate us
但一轉身卻恨你入骨


Oh, the misery
哦  真是悲劇

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Spare the sympathy
省省你的同情心

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Look out for yourself
你自己好自為之

My enemy
與我為敵

Look out for yourself
你自己好自為之

But I'm ready
但我準備好了


Your words up on the wall, as you're praying for my fall
你祈禱我失敗的話語爬滿整牆

And the laughter in the halls, and the names that I've been called
大廳裡的笑語  還有那些訕笑我的稱呼

I stack it in my mind, and I'm waiting for the time
我全牢記在心  等待時機反擊

When I show you what it's like, to be words spit in a mic
讓你也體驗看看  遭人唾棄的感受

Tell you you're the greatest
誇你說你是最棒的

But once you turn they hate us
但一轉身卻恨你入骨


Oh, the misery
哦  真是悲劇

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Spare the sympathy
省省你的同情心

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Look out for yourself
你自己好自為之

My enemy
與我為敵

Look out for yourself
你自己好自為之


Uh, look, okay
聽著  很好

I'm hoping that somebody pray for me
我盼望有人能為我祈禱

I'm praying that somebody hope for me
我祈禱有人能為我盼望

I'm staying where nobody 'posed to be
我待在沒人該在的地方

P-p-posted
永遠滯留

Being a wreck of emotions
做情緒的受害者

Ready to go whenever just let me know
隨時都能出發  只需叫我一聲

The road is long so put the pedal into the floor
路途漫漫  必須加快腳步

The enemy's on my trail
敵人擋在途中

My energy unavailable
我卻使不上力

Imma tell 'em hasta luego
我要趕緊告別他們

They wanna plot on my trot to the top
他們想控制我登頂的路途

I've been outta shape
但我早已脫出框架

Thinkin' out the box
不受拘束思考

I'm an astronaut
我化身太空人

I blasted off the planet rock to cause Catastrophe
我炸飛地表、製造災難

and it matters, more because I had it not,
這至關緊要  因為我從未得償所望

Had I thought about wreaking havoc on an opposition
我是否有想過對敵人大肆破壞

Kinda shockin' they wanted static
他們渴望一成不變我還有些嚇到

With precision I'm automatic quarterback
有這準頭  我就是天生的領袖

I ain't talkin' sacking
我可沒打算燒殺擄掠

Pack it pack it up
暫停先別說話

I don't panic
我從不慌張

Batter batter up
振作振作起來

Who the baddest
誰是最狠的

It don't matter
根本不重要

Cause we at ya throat
我們早已扼住你的咽喉


Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Spare the sympathy
省省你的同情心

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Oh, the misery
哦  真是悲劇

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵

Spare the sympathy
省省你的同情心

Everybody wants to be my enemy
所有人都想與我為敵


They say pray it away
他們祈禱一切結束

I swear, I'll never be a Saint, no way
而我發誓絕不成為聖人  絕不

My enemy
與我為敵

They say pray it away
他們祈禱一切結束

I swear, I'll never be a Saint
而我發誓絕不成為聖人

Look out for yourself
你自己好自為之

»

Enemy from Arcane 奧術

Featuring Imagine Dragons 謎幻樂團 & JID
Produced by Mattman & Robin


[中英文歌詞]