What Could Have Been

I am the monster you created
我是你造就的怪物

You ripped out all my parts
你將我開膛剖肚

And worst of all, for me to live
最糟的是  為了活下去

I gotta kill the part of me that saw
我必須抹殺一部分的自我

And I needed you more
而我更加需要你


I hope you know we had everything
我希望你明白我們曾經擁有一切

When you broke me and left these pieces
當你使我支離破碎時

I want you to hurt like you hurt me today and
我想要你和我今天一樣地受傷

I want you to lose like I lose
我想要你和我失去一樣地多

when I play "What Could Have Been"
而我放著「我們本來可以」

Oh, "What Could Have Been"
哦 「我們本來可以」


Why don't you love who I am?
為何你不愛真正的我

What we could have been
我們本來可以


I am your ghost, a fallen angel
我是纏你的鬼魂  墮落的天使

You ripped out all my parts
你將我開膛剖肚

I couldn't care what invention you made me
我不在乎你為我編織怎樣的故事

'Cause I, I was meant to be yours
因為我  注定屬於你


I hope you know we had everything
我希望你明白我們曾經擁有一切

When you broke me and left these pieces
當你使我支離破碎時

I want you to hurt like you hurt me today and
我想要你和我今天一樣地受傷

I want you to lose like I lose
我想要你和我失去一樣地多

when I play
而我放著


I want you to hurt like you hurt me today and
我想要你和我今天一樣地受傷

I want you to lose like I lose
我想要你和我失去一樣地多

when I play "What Could Have Been"
而我放著「我們本來可以」

»

What Could Have Been from Arcane 奧術

Featuring Sting & Ray Chen


[中英文歌詞]